Satsning på burk. Det blir den största förändringen för Pine Ridge under 2021. Här ser du alla deras svar i vår enkätserie.
Mikael Karlsson och Fredric Johansson svarar gemensamt på frågorna och här är alla deras svar.
1. Vad har varit de största förändringarna i er verksamhet under 2020 som kan relateras till corona?
Alla mässor och evenemang som inte blev av samt Horeca som försvann under detta året med 90 procent.
2. Vad blir det bästa för ert företag under 2021?
– Att vi går över från flaska till burk i mars månad
3. Vilket svenskt bryggeri har varit bäst under 2020? Motivera gärna
– Det finns väldigt många bra bryggerier där ute Men vi tänker vara lite egoistiska och namge oss själva.
Motiveringen är: Att fullfölja vår satsning av vårt Taproom/Restaurang TheZoo. Och gjort detta till en mat- och öl destination av rang. Och så måste man tacka gamla och nya ölhjältar som köpt massor av våra öl under detta året från Systembolagets hyllor. Denna kombo gör att vi fortfarande ökar och går på stadiga ben starkt framåt.
4. Nämn 1-3 svenska öl som imponerat på dig under 2020.
– Herregud nämna 1-3 öl. Det finns mängder av öl som borde vara nämnda.
5. En utredning om gårdsförsäljning har påbörjats. Vad är den bästa lösningen för er när det gäller gårdsförsäljning?
– Vi följer detta noga, vad det än kommer för beslut är vi redo för detta.
6. Vilket bryggeri i världen skulle du helst vilja brygga ett öl tillsammans med?
– Braueri Lemke Berlin. Ett härligt ställe som gör supergod stout.