Carlsberg blir ny samarbetspartner med Svenska Fotbollförbundet. Samarbetet inleds i samband med kvällens kvalmatch mellan Sverige och Frankrike.
Carlsberg har ofta varit sponsor vid stora fotbollsevenemang. Nu har man skrivit på ett samarbetsavtal med Svenska Fotbollsförbundet och avtalet gäller i fyra år.
– Vi är mycket stolta och det känns väldigt bra att välkomna Carlsberg in i vår nya struktur och partnerfamiljen, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet i ett pressmeddelande.
Från Carlsbergs håll är det förstås också positiva tongångar. Man ser detta som en chans att bygga en relation med de fotbollsintresserade svenskarna.
– Med Carlsbergs långsiktiga engagemang inom fotboll, i Sverige och internationellt, känns samarbetet med landslaget självklart. Svenska Fotbollsförbundet ger oss möjligheter att ytterligare stärka våra relationer med de svenska fotbollsfansen, säger Carlsbergs marknadsdirektör Anna Hällöv.
