Baren satsade på en kampanj där man lockar med ölet Corona och anspelar till det dödliga viruset med samma namn. Nu sågas kampanjen i sociala media.
Corona-viruset har krävt ett stort antal dödsoffer och sprider sig över världen. Samtidigt skämtas det friskt i framför allt sociala media om virusets koppling till ölet med samma namn. Dessutom verkar det finnas människor som tror att ölet är farligt på grund av viruset.
Men när baren House på Nya Zeeland lanserade sin senaste reklam var det många som reagerade starkt.
”Catch some Corona at House this summer” och ”Let´s be honest, there as worse things you can catch in Hamilton” är slogans som bland annat kopplats till en bild med två män i skyddskläder som håller i varsin ölflaska.
Kampanjen sågas nu av många i sociala media och det finns personer som tagit illa vid sig. Ölföretaget Lion, som sköter distributionen av ölet Corona på Nya Zeeland har krävt att kampanjen ska tas bort.
Barägaren John Lawrenson menar dock att det hela handlar om en liten men högljudd grupp med människor som blir kränkta av allting.
– Jag vill bara säga tack för uppmärksamheten och tack till alla som har humor och gillade annonsen, säger Lawrenson till Daily Mail.