Beställningarna via appar hjälper barer och bryggerier i kristider. Men en kontroll visar att det säljs en hel del alkohol till minderåriga.
I Kalifornien har bryggerier och barer tvingats att stänga och den enda möjligheten till intäkter är att sälja mat och öl för take away.
Det är ABC, Alcoholic Beverage Control, som granskat hur försäljningen fungerar i dessa kristider, och det visar sig att det slarvas en hel del.
Framför allt är det de appar som kan användas som skapar problem. ABC lät ett antal ungdomar testa att köpa öl och annan alkohol, trots att man inte har åldern inne.
Det fanns en del problem när det beställdes direkt från barer eller bryggerier, men när man gick via de här apparna var det 80 procent av beställningarna från underåriga som levererades utan någon ålderskontroll.
Totalt gjordes runt 200 beställningar och vid beställning direkt från en bar eller ett bryggeri var det en fjärdedel som slarvade med ålderskontrollen.
Det är ännu inte klart vad som händer med de företag som hålls ansvariga för leveranserna.