De Molen har fått ny ägarstruktur. Delägarna Swinkels Family Brewers tar nu över hela företaget.
Det var 2015 som Swinkels Family Brewers köpte 35 procent av De Molen och nu tar man alltså över företaget helt.
Det holländska bryggeriet, med Menno Olivier i spetsen, har under ett antal år varit rankat bland världens bästa bryggerier och varit en viktig del i den utveckling som skett inom ölbranschen både i hemlandet och i övriga Europa.
Swinkels Family Brewers äger sedan tidigare varumärken som La Trappe, Palm och Rodenbach och får nu ytterligare ett bryggeri att ta ansvar för.
I ett pressmeddelande säger De Molen att affären kommer att ge betydligt bättre möjligheter till distribution av ölen, inte minst sedan de nya ägarna också driver importföretaget Bier Co.
I pressmeddelandet sägs också att inget ska förändras på De Molen vad gäller personalstyrka elller inriktning på öl. Det är ännu inte offentligt hur stora pengar affären handlar om.