Det blev fel priser på en hel del varor hos Systembolaget i går. Ett tekniskt fel gjorde att många kunder fick betala antingen för mycket eller för lite för sina varor.
Under onsdagen upptäcktes att de priser som står på hyllan inte var de priser som kunderna fick betala för en del av flaskorna och burkarna på Systembolaget.
– Vi vet inte exakt hur många varor de gäller men det jag kan säga är att det inte är på hela sortimentet. Vår it-avdelning arbetar nu för fullt med att åtgärda problemet, säger Therese Elmgren, pressansvarig hos Systembolaget till DN.
De priser som står på Systembolagets hemsida är korrekta. Där kan de som handlade på Systembolaget i går jämföra med sina kvitton.
– Om man har sett att priset inte stämmer eller märker att man har betalat för mycket får man självklart komma in och visa upp sitt kvitto så betalar vi ut mellanskillnaden, kommenterar Therese Elmgren.
Enligt Lennart Agén på Systembolaget ska problemen vara lösta inför dagens handel.
– Vi har under gårdagen och hela natten jobbat med att lösa detta och vi får nu bekräftelse från kassorna på löpande band och allt ser bra ut inför öppning 10.00.