Han gillar öl, men gillar inte att bli full.
Där startade egentligen tankarna på en folkölsbutik.
– Vi vill nå ut till vanliga människor som gillar god dryck, säger Johan Palo, en av delägarna till Folkölsbutiken på Söder i Stockholm.
Tankarna på en folkölsbutik har funnits med ganska länge. Johan Palo gillar att skejta och att åka snowboard.
– Då dricker jag gärna något i bland, men det går ju inte med starköl då blir man packad, säger han.
Problemet med hans koncept var att det länge inte fanns speciellt många produkter att få tag på. En butik med typ fyra öl och lika många besökare var ingen strålande affärside.
Men så började det att hända grejer på folkölssidan.
– För ungefär ett år sedan kände jag att marknaden var mogen. Jag började att göra en affärsplan och började att kontakt bryggare, säger Palo.
Det tog även lite tid med lån att hitta rätt lokal, men i augusti var han i gång på Hornsgatan. Då hade han också hunnit med att få en konkurrent/kollega i Bottle Shop, som också ligger på Söder.
– Jag tycker att det är bra att vi är två, då är det mer på riktigt. Det finns 120 000 boende på Söder och över en miljon i Stockholm, det finns kunder till oss båda, säger Palo.
Han hittar nya folköl hela tiden och märker att trenden med öl med lägre alkoholhalt håller i sig.
– Mitt fokus är att lyfta fram det vi har i Sverige och i närområdet. Jag vill ändra synen på folköl överlag, säger han.
Sensommaren har varit hektisk för Palo. Butiken öppnade en onsdag, på söndagen i samma vecka blev han pappa.
– Det har varit fullt upp, säger han med ett leende.
I sin jakt på nya produkter har han också hamnat utanför ölen. Lemonad, soda, årgångsmust och folkmjöd finns på hyllorna i butiken.
– Det är jäkligt kul med allt detta och det är bra efterfrågan på det.
Häromdagen berättade Beernews att Palo planerar för en expansion i Göteborg, och fler städer kan bli aktuella. Starten för hans satsning i Stockholm har gett mersmak.
– De som kommer hit gillar butiken och tycker att det är häftigt. Det är många som har fått upp ögonen för att det finns många olika folköl.