BIldspel
Folköl och kyckling har blivit en succé för Steet Food By 2112. I fredags var det dags för ännu en populär ölpremiär.
Intresset för folköl verkar ha ökat rejält under våren. Allt fler bryggerier säljer nya folköl direkt från sina lokaler och intresset har varit stort.
Även för Street Food By 2112 har folkölen var en del av framgångsreceptet. På Heden i Göteborg har man under ett antal fredagar haft ölpremiärer som kopplats till lunchen på fredagar.
Öl från Dugges, Beerbliotek, Odd Island och Stigbergets har haft fredagspremiär just på Heden och intresset har varit stort.
I fredags var det andra gången som Stigbergets hade en premiär och då handlade det om Just As Amazing, folkölsvarianten på Amazing Haze.
– Det har varit bra fart varje fredag, även om det är lite mindre idag då det är skolavslutning, säger delägaren Peter Iwers.
I köket är det Tobbe Larsson och Coffe Holmström som jobbar, och de har passat på att ta ut svängarna med maten i samband med ölpremiärerna. Det har då handlat om olika varianter av kyckling, som anpassats efter de öl som släpps.
Redan på onsdag är det dags igen, då Duckpond släpper ett öl och det blir ceviche från köket.