Bildspel
Ett glatt gäng Kungsbackabor som var på plats tidigt på mässan: Claes och Annika Olsson samt Helene och Fredrik Brink.
I skuggan av MBCC hade Öl- och Dryckesmässan i Kungsbacka premiär i helgen och trots att det stundtals var ganska glest i besökarleden var mässgeneralen Martin Guldbrandsen nöjd på lördagseftermiddagen.
Några utställare knorrade lite över bristen på besökare, speciellt vad gällde fredagen.
– Jag förstår utställarna. Det är mitt ansvar att se till att det kommer folk. Men vi gick ut med att det skulle komma 2000 och det ser ut att hamna någonstans mellan 1800-2000, säger han.
Många av besökarna var förstås Kungsbackabor, men även andra hallänningar och en eller annan göteborgare hade hittat dit. De Kungsbackabor som Beernews pratade med var glada över mässan.
– Det är på tiden att det kommer en ölmässa till Kungsbacka, säger Emma Svensson och Benjamin Kjellgren Kuurne, både boende i kommunen.
Det är enligt Martin Guldbrandsen redan nu klart att det blir en uppföljning av mässan 2018.