Bildspel
Denis Johnstone, brewery manager på Buxton, trivdes med att vara i Stockholm och hann med att smaka på öl och pizza.
Som väntat blev det fullt med folk ganska snabbt när Omnipollo och Buxton hade gemensam ölkväll på Omnipollos Hatt. Såväl ölmakarna som konsumenterna hade det trevligt.
Det är ingen överraskning längre att det blir mycket folk när Omnipollos Hatt på Söder i Stockholm anordnar ölevent. Så blev det också när engelska Buxton gästade för att tillsammans med Omnipollo erbjuda ny öl på både fat och flaska.
– Vi gillar Sverige och vi gillar Omnipollo. Sverige har blivit vår viktigaste marknad utanför England, säger Denis Johnstone från det engelska bryggeriet.
De båda bryggerierna har samarbetat en hel del och Buxtons mål är att utöka det samarbetet ännu mer.
– Vi tänker lika och har blivit goda vänner, säger Johnstone.
Original Ice Cream Launch kallades eventet och glass kombinerat med öl har blivit en del av Omnipollos koncept. Ett lyckat koncept att döma av intresset från stockholmarna den här kvällen.