”Stammisglaset” ska ge pengar till utsatta barer och restauranger. Arrangerande Carlsberg satsar själva upp till en miljon i projektet.
Svenskar barer och restauranger har haft en tuff vår med sjunkande intäkter på grund av corona. Nu gör Carlsberg en satsning där man vill hjälpa till och samtidigt engagera öldrickarna.
– Vi vill göra vad vi kan för att för att bidra till en livskraftig restaurangbransch. Därför lanserar vi nu vår största restaurangkampanj någonsin, säger Peter Hammarstedt, vd på Carlsberg Sverige.
– Det är många i restaurangsverige som har det svårt just nu. Vi vet inte exakt hur sommaren, hösten eller ens framtiden kommer se ut. Men vi vet att vi alla kan göra skillnad. Med Stammisglaset vill vi på Carlsberg Sverige hjälpa restauranggäster att stödja just sina favoritställen, även om de inte kan eller vill besöka dem just nu, säger Hammarstedt.
Auktionerna på de olika glasen inleds i dag och avslutas 28 juni. Under augusti kommer sedan stammisarnas glas att levereras till barerna, och då med namnet på vinnaren som får sitt eget personliga glas i baren. Här kan di följa de olika auktionerna.