Bildspel
Cirka 300 personer besökte Göteborgsbryggerierna i Stockholm under de två dagarna.
Göteborgsöl i Stockholm. Jodå det funkade bra och det är redan klart att något liknande ska göras nästa år.
Det är Pelle Frosts projekt Gothenburg Phenomenon som nu också nått Stockholm. Tanken är att bryggerierna tillsammans ska hjälpas åt med att nå nya marknader och nu var det alltså Stockholms tur.
– Vi hade runt 300 besökare på två dagar och de som var där var väldigt nöjda. Vi är också nöjda, säger initiativtagaren Pelle Frost.
15 Göteborgsbryggerier ingår i det hela och man har bland annat haft evenemang i Köpenhamn och på flera platser i Storbritannien. Den här gången fanns även de danska bryggerierna Dry & Bitter och Gamma Brewing med på evenemanget.
För Pelle Frost blir det nu alltmer fokus på All In Beer Fest i början av november, men har han innan det fått en inbjudan till Eurohop i Italien.
– Vi ska åka dit men kan inte ha med alla 15 bryggerier. Vi ska prata mer om det i nästa vecka, säger Frost.