Produktionen halverades under fjolåret. Men nu tar Green Flash sikte på att börja växa igen. Bland annat ska en ny design hjälpa till med det.
Ni kan säkert åtminstone delar av San Diego-bryggeriet Green Flashs jobbiga situation under fjolåret. Bryggeriet fick lägga ner två av sina produktionsanläggningar, 76 personer fick lämna företaget och man drog tillbaka distribution från hela 42 delstater.
Men nu försöker man att se framåt igen. Michael Taylor är numera vd för bryggeriet och han tror att man ska kunna öka produktionen med 20 procent, efter att ha producerat cirka fyra miljoner liter öl under 2018.
Man hoppas att tillväxten ska komma från deras West Coast IPA och en ny hazy-IPA, men också från Alpines bäst säljande öl. Alpine som ligger strax öster om San Diego köptes upp av Green Flash ett par år innan krisen slog till.
Med ny design hoppas man också bli ett mer attraktivt varumärke, och kanske komma i från lite av den negativa bild som många har haft av företaget den senaste tiden.