Allsvenska fotbollsklubben Hammarby har fått en ny sponsor. Det är varumärket S:t Eriks som ska samarbeta med det folkkära laget.
Hammarby, Söder och öl. Jo men visst förknippar man de tre sakerna med varandra.Inte minst efter att tv-programmet ”Café Bärs” gjort sketcher med koppling till klubben.
Nu blir det även mer öl på riktigt för Hammarby. Man har nämligen skrivitett treårsavtal med S:t Eriks, som ägs av Galatea.
– S:t Eriks är ett genuint stockholmsöl och är den perfekta partnern i den satsning vi nu gör för Hammarbys supportrar. Vi kommer inom kort berätta mer vad samarbetet rent konkret innebär, men jag kan säga redan nu att den satsning vi gör för Bajens supportrar på matchdagar är unik i svensk fotboll. Både för supportrarna, klubben och Galatea, kommenterar marknadschefen Patrik Blomquist i en pressrelease.
Även från Galatea ser man fram emot samarbetet.
– Det här är en fantastisk möjlighet för oss att nå ut till en ölkunnig publik som även representerar en positiv supporterkultur. S:t Eriks är en kvalitetsöl för den som uppskattar det genuina hantverk som ligger bakom varje enskild öl. Samtidigt har vi även lyssnat på de supportrar som vill njuta av en traditionell ljus lager, och där kompletterar det klassiska ölet TT på ett fint sätt, säger Anders Ängfors, marknadsdirektör på Galatea.