Poppels har haft stora framgångar de senaste åren. Så stora att elever på Handelshögskolan i Göteborg fått lära sig om deras resa som en del av utbildningen.
Poppels vd Mats Wahlström var under onsdagen på Handelshögskolan i Göteborg för att föreläsa inför cirka 200 elever. Hela föreläsningen handlade om hur Poppels lyckats att växa sig stora snabbt och hur de jobbat med sin marknadsföring.
– Det är klart att det känns som ett erkännande för oss att vi får göra detta, säger Wahlström.
På skolan jobbas det bland annat med en teori som kallas 4P, som står för price, promotion, place och product. För Wahlström var det mest fokus på promotion under föreläsningen.
– Det är nog nyttigt att höra hur det fungerar ute i verkliga livet. Jag försöker översätta det teoretiska i praktiken. Teorierna stämmer, men i bland i verkligheten kan de bli väldigt dyra att genomföra och då kan man hitta genvägar, säger Wahlström.
En gång tidigare har Petter Gunnarsson varit på plats för att prata med studenterna, och Wahlström har föreläst för cirka 100 företagare på Lindholmen.
Tidigare i år hörde dessutom Facebook av sig och berättade att Poppels är ett av de företag i Europa som lyckats med med sin marknadsföring i sociala media. Ett ganska hyfsat betyg får man påstå.