Nu är det klart med nytt jobb för Glenn Pålsson. Nästa uppgift blir att ansvara för Remmarlöv Gårdsbryggeris marknadsföring och försäljning.
Pålsson har blivit en kändis i Öl-Sverige efter åren som festivalgeneral för Malmö Öl- & Whiskyfestival. Han har också engagerat sig i sällskapet Malte, och nu senast som styrelseledamot i Svenska Ölfrämjandet.
Men Beernews berättade tidigare i år att han skulle lämna Malmöfestivalen och nu är det alltså klart med nytt jobb.
– Förra sommaren började jag att fundera på vad jag skulle göra i framtiden, men då ville jag göra festivalen en gång till och göra det riktigt bra, säger han.
Nu är den festivalen lagd till handlingarna och för Pålsson väntar nu ett sälj- och marknadsföringsuppdrag på Remmarlöv Gårdsbryggeri.
– Vi hade ett möte där vi öppet diskuterade ett samarbete och sedan har det löst sig. Jag känner mig bekväm i ölbranschen och det här känns som helt rätt väg att gå, säger Pålsson.
Han börjar sin nya tjänst den här veckan och planen är att framför allt få bättre fart på försäljningen utanför Systembolaget för Remmarlöv.
– Det känns utmanande och det triggar mig på ett bra sätt. Vi kommer att forma det är jobbet tillsammans och jag vill bidra med den energi och det kontaktnät som jag har, säger han.
Bryggeriet grundare Håkan Nilsson är nöjd med nyförvärvet.
– Han är absolut en profil i ölbranschen och jag har varit imponerad av hur han har jobbat med festivalen genom åren, säger han.
Nilsson ser fram emot att forma tjänsten längs vägen och att ha fokus på den ökade försäljningen mot hotell och restaurang-världen.
– Vi kommer att få till något bra av det här, säger han.