Den totala ölförsäljningen ser ut att sjunka med 13,7 procent i Storbritannien under året. Men tappet märks nästan inte alls av bland de alkoholfria ölen.
Det är siffror från IWSR Drinks market Analysis som tagit fram siffror för 2020 och det är tuffa siffror att ta till sig för hela branschen.
Men bedömer att den totala ölförsäljningen på de brittiska öarna ska sjunka med 13,4 procent jämfört med året innan.
Men det finns öl som fortsätter att sälja bra. Siffrorna för alkoholfri öl sticker nämligen ut och hamnar i princip på samma siffror än i fjol. Det är visserligen en kategori som ökat snabbt under de senaste åren och den utvecklingen är bruten. Men när britterna drar ner på starkare öl, fortsätter de att köpa hem alkoholfria alternativ.
– För oss är nyckeln att hitta öl som inte kompromissar med smakerna. Ett alkoholfritt öl är inte längre det sista alternativet bara för den utvalde föraren, utan har sin egen förespråkare på egen hand eller till mat, säger John Storm på Majestic.
Lucky Saint är en av de brittiska producenterna av alkoholfri öl och de har ökat sin försäljning med 300 procent under året. Där tror man att hela hälsotrenden spelar in.
– Människor vill göra positiva och mer hälsosamma val, och Covid-19 har skyndat på den utvecklingen, säger Emma Heal.