Heineken tvingas att banta verksamheten rejält. 15 procent av de anställda kommer att sägas upp.
Enligt sajten Statista hade Heineken under 2017 drygt 27 800 anställda i USA, så det skulle innebära att närmare 4 200 personer nu får se sig om efter nytt jobb.
– Vi har i dag meddelat att vi gör om vårt säljteam för att anpassa oss efter vår strategi och för att bli mer effektiva. Det här kommer att hjälpa Heineken USA att bli mer kostnadseffektivt och ge oss möjlighet att investera i våra varumärken, säger Bjorn Trewery i ett pressmeddelande.
I fjol gjorde AB InBev, MillerCoors, Constellation Brands och Pabst Brewing nedskärningar, så det är tydligt att det är tuffa tider för de största ölföretagen.
Heineken säger också att man gör sitt bästa för att hitta andra lösningar för de personer som nu sägs upp. Den stora satsning som är planerad för alkoholfri Heineken ska inte påverkas av nedskärningarna.