Heineken lanserar sin alkoholfria 0.0 på fat i stor skala i Storbritannien och förutspår är att det kommer att finnas lika många alkoholfria tappar som tappar med vanlig Heineken om några år.
Heineken fortsätter sin satsning på att bli störst i världen på alkoholfri öl. Nästa år lanserar man Heineken 0.0 på fat efter ett lyckosamt test på ett antal pubar i England i somras.
– Med Heineken 0.0 centralt placerad tillsammans med andra öl på pubar och tillgängligt på ett stort antal etablissemang så kommer attityden att det är annorlunda att beställa en alkoholfri öl att försvinna i framtiden, säger James Crampton på Heineken i Storbritannien.
– Introduktionen av Heineken 0.0 på fat ger folk större valfrihet och är mycket viktigt för att normalisera och öka ökningen av alkoholfria öl och öl med liten alkoholhalt i Storbritannien – något som fler och fler utforskar när dryckesvanor och attityder till drickande förändras.
Med 0.0 på fat tror man att acceptansen för att beställa alkoholfritt ska öka och till och med bli ett trendigt val.
– Att gå på puben för en pint alkoholfritt kommer inte att vara något ovanligt.
– Det kanske låter konstigt, men vi är säkra på att det kommer att bli det nya normala i framtiden.
Heineken 0.0 lanserades 2017 och finns idag på 94 olika marknader runt om i världen.
Läs mer här.