Stora förluster och många anställda hemskickade. Det är resultatet av coronaviruset för brittiska Fullers pubverksamhet.
Det är resultatet för april till september 2020 som visar upp dystra siffror. Företaget har gått back med hela 22,2 miljoner pund, vilket förstås är tufft att hantera.
Fuller´s såldes 2019 till japanska Asahi, men de nya ägarna tog då inte över pub- och hotelldelen och det är i det företaget, Fuller, Smith and Turner, som de här problemen uppstått.
Hela 350 jobb har försvunnit sedan april, och verksamheten med pubverksamhet samt hotell är i gungning.
Ledningen anser att man tagit rätt beslut i svåra tider.
– Vi gick in i denna kris i en stark ställning, uppmuntrade av försäljningen av Fullers. Vi har använt den tid och det utrymme som skapats av pandemin på ett klokt genom att, rätta till justera antalet anställda och använda det tillgängliga stödet för att hantera våra kassareserver där det är möjligt. Det har inte varit lätt, men en klok ekonomisk förvaltning innebär att vi kommer att vara i bästa möjliga läge för att komma tillbaka på en tillväxtbana, säger Simon Emeny i företagsledningen.
Krisen ser inte ut att vara över på de brittiska öarna, regeringen har nu infört det nya systemet där landet delas in i olika zoner beroende på smittspridningen, och i dagsläget är det tuffa restriktioner som gäller för i princip alla delar.