Kan James Bond välja öl i stället för en dry martini? Ja, i reklamens värld är faktiskt det mesta möjligt.
Få filmkaraktärer är så nära förknippade md en drink som James Bond är med dry martini. Ända sedan filmerna på 1960-talet har den brittiske agenten beställt en dry martini och givetvis har det gjort att drinken blivit populär.
Men öljätten Heineken har faktiskt varit sponsor till James Bond sedan 1997, och det här blir nionde gången som Daniel Craig gör reklam för det holländska bryggeriet.
I den nya reklamen lyfts ölet fram med orden ”well worth the wait” och det har förstås också kopplingar till den senaste Bondfilmen ”No Time To Die”.
Filmen skulle ha släppts redan i fjol men har skjutits upp flera gånger på grund av pandemin. Med minskande restriktioner runt om i världen är förhoppningen att filmen ska kunna locka storpublik och dra in pengar för att täcka de kostnader som finns för produktionen.
Det är förstås inte gratis för Heineken och andra sponsorer att jobba med James Bond så filmen ger fina pengar på flera sätt.
Frågan är dock om ölen någonsin kommer att ha en chans mot drinken som förknippas så starkt med James Bond.
Här kan du se reklamfilmen med Daniel Craig: