Jonas Gustavsson satsar rejält med Morgondagens under 2020. Här är alla hans svar i vår enkätserie.
1. Vad var det bästa som hände för ert bryggeri/företag under 2019?
– Det bästa var att vi bestämde oss för att satsa vidare på bryggeriet, sålde restaurangverksamheten och ökade ölproduktionen med 400% jämfört med året innan.
2. Vad blir era största satsningar eller förändringar i verksamheten under 2020?
– Vi har slagit till på en ny lokal vid Backaplan i Göteborg och till den har vi köpt ett nytt och stort jävla bryggverk. Så fort vi har fattat hur man knåpar ihop det och hur det funkar så kommer vi öka produktionen och även brygga nya ölstilar. Typ Candy Pils och andra klassiker.
3. Hur mycket öl producerade ni 2019 och hur mycket räknar ni med att producera under 2020?
– 80 000 liter under 2019. 200 000 liter under 2020.
4. Vilken fråga tror du blir viktigast för svenska bryggerier under 2020? Varför?
– Fortsätta producera bra öl och få ökad lönsamhet för att fortsatt kunna bedriva verksamheten.
5. Vilket svenskt bryggeri imponerade mest på dig under 2019? Varför just det bryggeriet?
– Stigbergets och O/O fortsätter göra svingoda öl i världsklass. Dessutom är dom ju jävligt trevliga hela bunten också, då blir ju allt bara härligare liksom.