Brukar du dricka tjejöl? Nej, troligen inte eftersom det inte finns och under veckan hoppas Ölgäris på att begrava det uttrycket för gott.
På söndag är det Internationella Kvinnodagen och under veckan som leder dit satsar Ölgäris på en kampanjen #Detfinnsingentjejöl.
– Vi har tidigare gjort saker för medlemmarna, nu ville vi synliggöra det vi arbetar för och vi gör det tillsammans med restauranger som ställer sig bakom det här, säger Josefine Törnqvist, ordförande i Ölgäris.
25 olika barer i Sverige är med på kampanjen och intresset har varit stort att få delta. Ett stort antal coasters har tryckts upp och de kommer att finnas i barerna så länge de räcker.
– Problemet med att använda ordet tjejöl är att det används för öl som är mindre smakrika eller har mindre status. Det blir en symbol för de fördomar som finns i branschen, säger Törnqvist.
Hon hoppas förstås att kampanjen ska få en och annan att tänka till och kanske ändra sig.
Ölgäris är en förening som jobbar för att alla oavsett kön eller läggning ska behandlas likadant som män i ölbranschen. I dagsläget har man över 8000 följare på Facebook.