Jim Koch har inga problem att säga vad han tycker. Nu kommenterar han Super Bowl-bråket mellan världens största ölföretag.
Det var under Super Bowl som AB InBev lanserade en reklamfilm med medeltidstema, där personer från Bud Light går runt med en stor tunna majssirap och letar efter dess rätta ägare. Hela poängen med filmen vara att visa att konkurrenterna Miller och Coor använder majs i sina öl.
Detta retade upp de bryggerierna, men också majsindustrin, och ordkriget har fortsatt.
Nu ger sig Jim Koch in i debatten. Han grundade Samuel Adams, som i dag är USA:s största craft beer-bryggeri, och han tycker inte att någon av dom har rätt.
– Det är som att McDonalds och Burger King bråkar om i fall man ska grilla eller steka burgarna. Vem bryr sig? Snabbmat är ändå snabbmat, skriver Kock i ett blogginlägg.
Han tror att nästa bråk mellan jättarna kommer att handla om humleextrakt eller om högre priser på importerade öl som ändå görs på samma industriella sätt.
– I takt med att amerikaner mer och mer uppskattar hantverket inom mat och dryck hoppas jag att alla fokuserar på det naturliga när det gäller ingredienser och processer, och att man belönar de som sätter smaken i fokus.
Han påminner också om de ord som hans pappa en gång sade till honom.
– All öl är god, men en del öl är godare.