Stone IPA är ett klassiskt amerikanskt öl med en lika känd design. Nu har några inbjudna konstnärer fått göra sin tolkning av designen.
Stone IPA är ett öl som de flesta ölintresserade provat och det är ett l som satte standarden för hur en india pale ale från den amerikanska västkusten skulle smaka.
Ölet har också haft en design som är typisk för Stone och som varit en del av det starka varumärket. Nu har man dessutom låtit tre inbjudna konstnärer göra sina tolkningar av designen. Manny Guisa, Logan Moore och Emma Atterbury har olika bakgrunder men har nu fått chansen att göra sina tolkningar. För Manny Guisa var utmaningen lite extra speciell.
– Sedan hich school hade jag varit förälskad i min bästa vän, men för osäker för att bjuda ut henne. Min kärlek till henne växte för varje år, samtidigt som jag var rädd att förlora vår vänskap. För ett par år sedan firade vi en väns födelsedag på Stone Brewing vid Liberty Station. Ölen flödade och till slut tog jag mod till mig och gav henne en kyss. Och jag blev chockad när hon kysste mig tillbaka.
Några år senare friade han till sin flickvän på samma plats, så Stone har en stor plats i deras hjärtan.
Burkarna kommer att finnas med i de olika flerpack som säljs i Kalifornien under sommaren och för Stone-profilen Greg Koch har projektet varit väldigt lyckat.
– Det har varit en väldigt projekt. Dessutom förstår man entusiasmen från folk när de berättar om vad våra öl och bryggeriet betyder för dem.