Konstnärer ger nytt liv till Stones öl

Stone har gett flera konstnärer chansen att skapa etiketter för deras öl. Foto: Stone.

De har gjort det förut och nu är det dags igen. Stone samarbetar med lokala konstnärer och skapar nya etiketter till fyra av sina öl.

 

Det är konstnärer i San Diego-trakten som fått uppdraget att skapa sin version av öletiketter till Stone. Bryggeriet var tidiga med att använda att rikt bildspråk på sina etiketter men nu utmanar man sig själva genom att göra andra personer göra etiketterna.

– Det är fyra av våra mest kända och respekterade öl, så det var lite läskigt för oss. Till slut kunde vi luta oss tillbaka och lita på processen. Det betalade sig på bästa sätt och vilket sätt vore bättre för att lyfta fram duktiga artister än på flaskor som finns i hundratusentals hem i USA, säger Stones medgrundare Greg Koch i ett pressmeddelande.

Ölen säljs i ett fyrpack under namnet Guest Artist IPA Mixed Pack och ska finnas tillgängligt på marknaden fram till maj.

Här är ölen och konstnärerna:

Stone Delicious IPA – Edweird See, från området North Prk där han bland annat skapat konst inne i flera barer.

Stone Fear.Movie.Lion Hazy Double IPA – Jimbo Phillips som bland annat skapat skivomslag och även gjort jobb för Nike.

Stone IPA – Ben Fellowes, brittisk tecknare som bor i San Diego.

Stone Tangerine Express Hazy IPA – David McNeley, akrylmålare och digital konstnär som bland annat jobbat för Walt Disney.