Lättöl ska hjälpa Hammarby i jakten på allsvenskt guld de närmaste åren. Spendrups går nämligen in som huvudsponsor med Gränges klass 1.
Det är under fem år som Spendrups blir huvudsponsor och förstås även ny dryckespartner med Hammarby IF, som i höstas var med och slogs i toppen av den allsvenska fotbollstabellen.
– Vi är oerhört glada över samarbetet med Gränges. En ljus lager med anor från 1897 blir nu Hammarby Fotbolls officiella öl, och vi kommer aktivera oss flitigt tillsammans med Gränges Klass I, och Gränges kommer förstås också serveras på Bajen Bar och på våra officiella Bajenbarer på Södermalm, säger Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll.
Hammarbys fans brukar inte ha något emot att dricka öl på Söder inför hemmamatcherna och det återstår att se hur många av de supportarna som väljer lättöl. Å andra sidan har alkoholsvaga produkter trendat de senaste åren och framför allt alkoholfri öl har blivit populärt.
Gränges finns både som lättöl och starköl och det är starkölen som säljer klart bäst.
– Gränges är vårt husöl och vi är glada och stolta över att börja samarbeta med Hammarby som är Skandinaviens publiklag nummer ett. Klubben har dessutom en attraktiv marknadsplattform och via Hammarby hoppas vi givetvis på att öka populariteten hos vårt varumärke, säger Marcus Thollin, marknadschef för eget öl och cider på Spendrups.