Bildspel
Niklas Davidsson och Robert Andersson var nöjda med den femte upplagan av Växjö Ölfestival. (Foto: Martin Johansson)
Femårsjubileet för Växjö Ölfestival blev en succé. Samtliga 900 platser var sålda under lördagen och Robert Andersson tar nu sikte mot tio år.
Festivalgeneralen Robert Andersson kunde bara konstatera att allt gick som planerat i helgen. Desstom var intresset stort.
– Vi kan ta in 450 personer på varje pass och det var fullt. Jag tror det hjälpte oss att Växjö Lakers redan är klara för hockeyfinal så vi slapp att krocka med deras matcher, sade han.
Inför femårsjubiléet hade arrangörerna flyttat om lite i lokalen och utställarna fick stå på nya platser. Det gav mer utrymme inne på festivalytorna.
– Det blev lite luftigare på det viset. Det var väldigt positiva tongångar från alla jag pratade med och allt flöt på bra.
Dagarna före festivalen var det också premiär för Växjö Beer Week. En satsning som Andersson också var nöjd med för at vara första året.
– Efter vad jag har hört så var det mycket folk på flera av eventen. En del events krockade på fredagen men nu har vi något att visa upp till nästa år för dom som inte var med. Jag hoppas att vi ska köra vidare med ölveckan nästa år.
Köra vidare ska man förstås också med Växjö Ölfestival. Där har man hittat ett koncept som funkar.
– Nu är det tio år som gäller och vi har redan bokat in 6 april för nästa års festival, avslutar Andersson.