Bröndby spelade oavgjort i sin sista match. Det kostade klubben ligaguldet och dessutom fick sponsorn slänga 40 000 ölburkar.
Bröndby såg länge ut att ta hem den danska fotbollsligan då man ledde ligan med bara några omgångar kvar. Men en svag avslutning med två oavgjorda matcher ledde till att Midtjylland kunda passera i tabellen.
En tung smäll för klubben, men det innebar också ett bakslag för sponsorn Carlsberg. Bryggeriet hade nämligen tagit fram 40 000 ölburkar som var specialdesignade och skulle släppas om Bröndby blev mästare. Nu får de burkarna istället kastas.
– Du måste förstå ölproduktionen, den började för 40 dagar sedan. Så gör vi alltid när ett av våra många fotbollslag vi jobbar med har chans att vinna, säger sponsorchefen Peter Giacomello till EkstraBladet.
En bild i sociala media avslöjade att burkarna fanns, och det störde Giacomello mer än att han skulle behöva slänga 40 000 burkar.
– Jag tycker att det är dåligt. Omvänt kan jag också förstå om ett stort Bröndyfan ser den och blir glad, tar en bild och delar. Men det här borde förstås inte ha inträffat, säger Giacomello till EkstraBladet.