Flera av de största företagen samarbetade för att hålla ölpriset högt. Men samarbetet avslöjades och nu blir det miljardböter.
Det är i Indien som det om tre års tid utretts om de största ölföretagen samarbetat för att kunna hålla högre priser på sina öl.
Heineken-ägda United Breweries samt Carlsberg är det företag som nu konstateras ha varit en del av kartellen och priset för det blir högt.
United Breweries döms att betala 102 miljoner dollar för det olagliga samarbetet, Carlsbergs bot landar på 16 miljoner dollar.
Upptäckten gjordes när AB InBev köpte upp SAB Miller och började att granska det företagets räkenskaper. En anmälan gjorde 2018 och nu är alltså ärendet avgjort.
Samarbetet ska bland annat ha skett genom att man delat med sig av hemlig information mellan företagen, för att kunna anpassa priserna och tjäna mer pengar på varje såld burk eller flaska.
Inget av de inblandade bryggerierna vill kommentera, mer än att man nu analyserar domen och ska besluta om det blir ett överklagande.
AB InBev slapp böter då man avslöjade hela härvan, och böterna för de båda andra bryggerierna blev lägre än de kunnat bli, då man såg till att samarbeta under hela utredningen.