Ölburkar på 25 centiliter eller ännu mindre. Kan det vara en lösning för att sälja mer öl?
Runt om i världen söker bryggerier lösningar för att locka fler kunder, och kanske då framför allt nå den yngre generationen.
Kanske är mindre ölburkar en del av lösningen. I Sydkorea har burkar på 25 centiliter fått ett bra mottagande.
– Vi tog fram Cass i 25-centilitersburkar för att tillfredsställa yngre kunder som gärna tar ett glas öl när dom är ensamma hemma. Vi kommer att fortsätta att komma med nya idéer för att locka olika konsumenter, säger Oriental Brewing i ett uttalande.
Oriental Brewing är det största inhemska bryggeriet i Sydkorea och de mindre burkarna är tänkta att passa in i ett modernt samhälle där allt fler personer bor ensamma.
Bryggerier som HiteJinro och Asahi har tagit burkstorleken ännu längre och lanserat burkar som innehåller 135 milliliter öl.
Nu återstår att se om den här trenden även sprider sig till Europa och Sverige.