Camden har ”råkat” släppa ut 50 burkar med pastöriserad Hell´s Lager på marknaden. Den som hittar en av de speciella burkarna får en årsranson av ölet.
Det är förstås inget misstag som ligger bakom det hela, utan en marknadsföringskampanj. Man vill trycka på att man normalt sett erbjuder färsk och opastörsierad öl till sina kunder.
De 50 burkarna finns gömda i flerpack och är tydligt uppmärkta.
Den som köper ett flerpack och får med en sådan burk får en årsranson med öl från bryggeriet.
– Alla vi på Camden Town Brewery är så ledsna över att misslyckas på det här sättet inför våra fans som älskar färsk öl och vi lovar att aldrig mer låta en katastrof på den här nivån ske, skriver bryggeriet i ett pressmeddelande.
Den som får tag på en av burkarna ska ringa ett nummer och blir därmed en av vinnarna. En årsranson innebär att man får 24 burkar med Hell´s Lager varje månad i ett år.
Camden Town ägas av AB InBev och har stora planer på att expandera sin verksamhet på de brittiska öarna. Den här kampanjen är ett led i den satsningen.