För 24 år sedan dödades han som en del i ett infekterat krig mellan rappare på västkusten och östkusten. Nu hyllas The Notorious B.I.G. av världens största ölföretag.
Hans riktiga namn var Christopher Wallace, men det var under artistnamnet The Notorious B.I.G. som han blev känd över hela världen.
Han växte upp i Brooklyn, New York, och blev under 90-talet den stora rapstjärnan från den amerikanska östkusten. Det var i en tid när nästan all populär rapmusik kom från den amerikanska västkusten.
1996 mördades västkustrapparen Tupac Shakur och det misstänktes att det hade sin grund i den här fejden, och året efter var det Wallace som mördades under ett besök i Los Angeles.
Hans andra skiva släpptes bara veckor efter hans död och blev en succé. Genom åren har hans musik levt vidare och nu vill AB InBev-ägda Budweiser lyfta fram rapparen.
I ett samarbete med bland annat hans mamma, Voletta Wallace, har man tagit fram en specialburk som bara släpps i New York.
– Jag är stolt över att ett varumärke som Budweiser vill fira min son på det här sättet. Jag är väldigt mån om hans rykte och jag vet att Christoffer hade varit stolt över att lyftas fram på burkar från ikoniska Budweiser, säger Voletta Wallace i ett pressmeddelande.
Budweiser har också tagit fram kläder med rapikonen, och 19 augusti ska det genomföras en livekonsert till hans minne i Brooklyn.
Konserten blir gratis och några av artisterna som ska uppträda är Busta Rhymes, Lil Kim och The Lox.