Nolia Beer växer. I vår satsar den framgångsrika mässan även på att ha premiär i Luleå.
I Umeå blev det riktigt bra redan från start 2017, och i fjol följdes framgången med Nolia Beer upp med ännu fler besökare. Nu ska konceptet spridas till andra städer och först ut är Luleå.
– Vi siktar på 40 utställare till Nolia Beer i Luleå och hoppas på storpublik. Vi har haft allt från besökare uppklädda i kavaj eller klänning till keps och t-shirt. Det är något som uppskattas av utställarna. Dessutom har många utställare märkt att vi, i Norrland, skapar en positiv stämning som gör att utställarna känner sig precis så välkomna och viktiga som de är, säger projektledaren Sussi Wikström.
Nästan 3700 personer besökte Nolias mässa i Umeå i höstas och den framgången hoppas man förstås ska smitta av sig även länge norr ut. I Luleå blir elitserielaget Luleå Hockey samarbetspartner.
– Det känns jätteroligt att kunna starta ett samarbete med Nolia där första steget blir denna öl- och vinmässa, som vi vet är populär. Det är också spännande att tillsammans med Nolia kunna utveckla framtida mässor och event i Luleåregionen, säger Peter Jidström, marknads- och försäljningschef på Luleå Hockey.
18 maj blir det premiär i Luleå.