Minns ni det stora majsbråket mellan AB InBev och Miller Coors? Nu har de båda öljättarna drabbat samman i en domstol.
Det var under sändningen av Super Bowl, ett av världens största idrottsevenemang, i fjol som AB InBev lanserade en reklamfilm med medeltidstema där man på ett lite komiskt sätt markerade att man inte använder majssirap i sina öl, och att lasten med just majssirap troligen var avsedd för någon annan.
Det fick Miller Coors att reagera kraftigt och i mars i fjol stämde man konkurrenten. Därefter har man fortsatt att anklaga varandra för olika saker, och som vanligt i USA är det ett komplicerat fall med stämningar och motstämningar.
Nu har det båda parterna mötts i Seventh Court, som är en federal domstol i USA.
Grunden i stämningen handlar om att Miller Coors menar att AB InBev gjort reklamen för att trycka ner deras varumärke och inte för att lyfta sitt eget.
– De har avsiktligt pekat på att majssirap är en ingrediens i Miller Lite och Coors Light, och att det felaktigt meddelas att ölen som konsumenterna dricker innehåller det. De gör det för att förminska våra varumärken. AB InBevs kampanj utbildar inte konsumenterna, det skapar osäkerhet, menade man i sin stämningsansökan.
Inte helt oväntat hade parterna ganska olika syn på vad som var rätt och el under förhandlingen, och rättslige experten Michael Risch handlar tvisten om mer än bara den här reklamfilmen.
– Jag tror att det de bråkar om nu är vad de kan göra mot varandra i framtiden, säger han till Courthouse News.
Det är ännu inte klart när domstolen kommer med sitt beslut. Här kan du se reklamen som startade hela bråket.