Turerna har varit många. Men nu satsar till slut amerikanska Pabst på sitt eget bryggeri.
Pabsts olika öl är populära i USA och deras varumärken tillhör de bäst säljande i landet. Men trots det saknar man ett eget bryggeri. Under många år har Molson Coors varit producent av de olika ölen.
Men under 2018 meddelade Molson Coors att man ville avbryta samarbetet och det ledde till rättsliga tvister. Pabst menade att man hade kontrakt på att bryggningen skulle fortsätta.
I fjol skrev sedan Pabst kontrakt för att brygga öl hos City Brewing Company, men nu kommer nya besked. Man kommer nämligen att satsa på ett eget bryggeri i Kalifornien.
Det är just Molson Coors nedlagda bryggeri i Irwindale som Pabst tar över och därmed satsar på sin egen produktion. Där finns en kapacitet att brygga runt 600 miljoner liter öl per år och där finns nästan 500 anställda.
Pabsts bäst säljande öl är Pabst Blue Ribbon, Lone Star, Schlitz och Old Milwaukee.