I ett år har arbetet pågått. Nu är Sigtuna Brygghus redo att lansera sin nya layout.
Bryggeriet har samarbetet med FLW som ligger bakom den nya designen.
– Vi har inspirerats av referenser som Kalle och chokladfabriken och Professor Baltazar och skapat en lekfull värld och illustrationsmanér, men som är satt i ett tydligt system för att skapa en smidig och lättarbetad identitet”, säger Filip Callas, designer på FLW, i ett pressmeddelande.
Sigtuna Brygghus startades 2005 och köptes av Galatea 2009. I dag har man sina öl över hela landet och Galatea tillhör en av Systembolagets största leverantörer om öl.
– För Sigtuna Brygghus är hantverksöl inte en stil, utan resultatet av många års arbete och insikter. Med den nya designen vill vi förmedla balansen mellan kunnighet, kvalitet och kreativitet som präglar brygghuset. Lekfullt men med tydliga ramar”, säger Marcus Friari, brand manager för Sigtuna Brygghus på Galatea.
Den nya designen kommer att presenteras succesivt under våren och ska bland annat finnas på alla flaskor och burkar.