Nya avtal ger massor med nya kontakter

Bildspel

Bild 2 av 3

Lisberg har varje år över tre miljoner besökare.

Flera stora mässor i Göteborg. Dessutom hela säsongen på Liseberg. Odd Islands öl kommer att exponeras för väldigt många människor under de här året.

Bryggeriet som startades av Daniel Svensson i Fjärås 2016 och som därefter expanderat och flyttat till Lindome har planen att nå ut till den breda massan utan att för den skull kompromissa med kvalitet.

Två viktiga sådana steg tas nu i Göteborg, där väldigt många människor blir potentiella kunder. Det första steget är ett samarbete med Svensk Mässan, där Odd Island kommer att sälja sina öl på flera av de största mässorna.

– Automässan, mc-mässan och båtmässan är de första tre och det kommer att bli fler, säger Peter Iwers, som precis som Svensson spelat i hårdrocksbandet In Flames i många år, men som nu jobbar med Odd Island.

Bland annat ska man också servera öl på Bokmässan och vid varje tillfälle är det tusentals människor som besöker mässorna.

– Vi är med på de mässor där vi känner att vi passar in. Det är kul att kunna vara med och erbjuda våra öl, säger Iwers.

Framför allt på mc-mässan tidigare i år var det fult ös i baren. Där var det totalt runt 38000 besökare på årets mässa.

– Folk köpte hela plattor med öl och man hade en betydligt större bardel än på till exempel båtmässan. Då var det fullt ös hela tiden, men vi ser det som ett bra sätt att nå ut på alla mässor.

En annan plats där det är massor med folk varje år är Liseberg, med över tre miljoner besökare varje år. Även där kommer Odd Island att ha sina öl på alla restauranger och barer. 2018 var det Vega Bryggeri som hade den möjligheten och i fjol var det Beerbliotek.

Under sommaren kommer dessutom Odd Island att kunna sälja sina öl i samband med tio olika konserter som anordnas. Där är än så länge inte alla artister presenterade, men även i det här fallet handlar det om att nå ut till nya människor med sina öl.

– Det är en jättebra chans för oss att synas, säger Iwers.