Vad sägs om ett bryggeri som gör 35 miljoner liter öl efter bara knappt tre år? För Bira 91 är det verklighet.
Det indiska ölmärket lanserades i februari 2015 och har haft en enorm framgång. Bira 91 har blivit en stor konkurrent till stora ölmärken som Kingfisher, Budweiser, Carlsberg och Heineken.
– Bira 91 är ett mer ungdomligt varumärke som vi tror ska fungera globalt, och det har hela tiden varit vår plan, säger grundaren Ankur Jain till sajten Brewbound.
Av de 35 miljoner liter som kommer att säljas i år är det 98 procent som konsumeras i Indien. Bira 91 har också börjat att sälja sina öl i USA och tror på en stark utveckling där.
Framför allt riktar man in sig på en yngre målgrupp, så kallade millennials. Ankur Jain är trött på återkommande historier om passionerade hembryggare som satsat på ett bryggeri och tror att det inte lockar ungdomar.
– De som gör så missar alla millennials som inte är intresserade av deras historier. Vi pratar inte om vilken humle vi använder eller var vi kommer från. Vårt varumärke är mer roligt och lekfullt, och där finns en marknad som vi kan ta, säger han.
Målet för bryggeriet är att sälja tio miljoner liter öl i USA år 2022. En stor utmaning där blir att ändra strategi jämfört med i Indien. På den indiska marknaden har Bira 91 köpt 1500 fatanläggningar och placerat ut på barer. Det är inte lagligt i USA.