Bildspel
Per-Eric och Kent-Eric Lång var nyfikna på den mosaic-humle som skickades runt bland deltagarna.
Poppels crowdfunding-kampanj var en stor succé. Under söndagen var det samling för några av delägarna som fick lära sig mer om att brygga öl.
Över 3000 personer var intresserade av att bli delägare i Poppels och det var inga problem att få in de 18 miljoner kronor som man hoppades på.
De pengarna ska gå till att utveckla bryggeriet vidare, men givetvis ska också delägarna få en del tillbaka. Under två söndagar har till exempel ett antal delägare varit inbjudna för att vara med och brygga öl.
Utöver själva bryggprocessen och en rundvandring i bryggeriet, väntade lunch och information om företagets historia.
Det här var en satsning som uppskattades av de nya delägarna.
– Jag har satsat en slant och tycker det är kul med en lokal produkt, sade David Lennermo under rundvandringen.
Han uppskattade dagen och kände att han fick lära sig mer om både företaget han satsat på och hur öl blir till. Bryggarna Kristian Berntson och Jonathan Yngberg Rydén visade sig vara riktigt bra pedagoger när det handlade om att förklara hur ölen blir till.
– Det är kul att de vill ha oss här. Jag tycker att det tar väldigt bra hand om oss som investerar, sade Kennermo.
Besökarna fick också äta lunch och smaka öl i Poppels nya restaurang som enligt planerna ska öppnas om några veckor.