En Öl & Whiskymässa satte nytt besöksrekord igen. Nästan 23 000 besökare hade man på de två dagarna.
22973 var det exakta antalet och den störstaantalet besökare dök upp under lördagen.
– Det känns jättekul att det fortfarande är nya besökare som upptäcker mässan och att branschen ser det som ett viktigt sammanhang att synas i, säger Stanley Wong, vd på Svenska Dryckesmässor som arrangerar mässan tillsammans med Svenska Mässan.
Det här var femte året som mässan genomfördes och publikantalet har vuxit för varje år.
Årets nyhet och satsning var Belgiens egen monter där besökarna fick upptäcka den belgiska ölkulturen och annat som landet har att erbjuda, vilket mottogs väldigt positivt av besökarna.
– Efter att Belgiens ölkultur blivit utnämnt som ett kulturarv av Unesco ville vi lyfta landet lite extra, säger Stanley.
Under festivalen delades det också ut flera fina priser. Bland annat utsgås Mikael Dugge Engström till Årets Ölgöteborgare, och Nynäshamns Bötet Barley Wine 2015 korades till festivalens bästa öl.