Ni som var där märkte det och har kanske redan förstått det. Det blev besöksrekord på årets upplaga av Malmö Öl & Whiskyfestival.
Helgens festival lockade mer folk båda dagarna. Totalt var det 13 500 besökare som tog sig till Malmömässan för att prova sig fram genom utbudet av öl och whisky.
– Vi har nog blivit lite vassare i vår marknadsföring och vi har absolut inte märkt av något minskat intresse för mat och dryck, säger Glenn Pålsson som står bakom festivalen.
500 fler besökare på fredagen och 1000 fler på lördagen innebar också att det gick åt mer öl och whisky. Flera utställare fick bege sig till bryggeriet för att hämta mer öl.
– Vi har besökare som är ganska köpstarka, det märktes bland annat på att vi sålde mycket mer av det stora kuponghäftet, säger Pålsson.
Han noterade också att det var betydligt högre andel kvinnor på festivalen denna gång. Bland annat hade det att göra med ett samarbete med Ölgäris, där tjejer fick gratis inträde under fredagen.
– Det gjorde vi i samarbete med Marika Sjöström och Pax Brygghus och det var lyckat. Det kommer vi att göra även kommande helg när vi har festival i Stockholm, säger Pålsson.