Floridabryggeriet Funky Buddha köps upp av Constellation Brands. Affären offentliggjordes under torsdagen.
Funky Buddha tillhör de mer hyllade bryggerierna i USA och vid galan Ratebeer Best i vintras vann man hela fyra guldmedaljer. Men nu har grundarna, det äkta paret Ryan och Giani Sentz, bestämt sig för att sälja sitt bryggeri.
– Vi valde att samarbeta med Constellation Brands för vi har samma visioner och de gav oss de bästa möjligheterna att växa och utvecklas, säger Ryan Sentz till Nasdaq.
Bryggeriet är det snabbast växande i Florida och har en maxkapacitet i bryggeriet på drygt fem miljoner liter per år.
Constellation Brand äger bland annat Corona och Modelo, och det blev mycket uppmärksamhet när man för några år sedan köpte det populära bryggeriet Ballast Point från Kalifornien.
Paul Hetterich från Constellation Brands konstaterar att man bland annat kan hjälpa Funky Buddha med distribution, kundkunskap och med erfarenheter från Ballast Point.
– Familjen Sentz har skapat en kultur med innovation och entreprenörskap som kommer att fungera bra tillsammans med våra kunskaper, säger han.
Det finns ännu inga uppgifter om hur mycket affären är värd.
Just större företags uppköp av craft beer-bryggerier har varit en het fråga i USA de senaste tio åren. Sedan 2012 har AB InBev köpt upp tio olika mindre bryggerier runt om i USA. Kanske vill Constellation Brands följa i de spåren.