Öl får mer utrymme på musikfestival

Foo Fighters, Lana Del Rey och Travis Scott. Men också 30 olika öl. Så blir det när Lollapalooza Stockholm Beer Fest lanseras i slutet av månaden.

Det är i samarbete med Spendrups som festivalen nu lanserar sin ölsatsning. Utöver musikutbudet vill man också locka med mer öl än vad som är vanligt på sådana här festivaler.

– Detta blir ytterligare ett steg i att göra Lollapalooza till en helhetsupplevelse, långt mer än enbart musiken. Förra veckan presenterade vi Lolla Eats med över 40 restauranger på plats. Nu ger vi något utöver det vanliga till alla ölälskare och vi vet att de är många bland våra besökare. Detta är något helt nytt för en musikfestival i Sverige, säger Patrick Fredriksson, en av de ansvariga för Lollapalooza i Sverige.

Det blir öl från Spendrups varumärken Pistonhead, Brutal Brewing och Norrlands, och dessutom öl från Firestone Walker, Beavertown, Fourpure och Blue Moon.
Festivalen genomförs på Gärdet i Stockholm 28-30 juni och totalt är det 70 band som ska spela från fyra olika scener. Lollapalooza hade sitt ursprung i USA på 1990-talet och nu används det konceptet på en rad olika platser i världen.