I går var det premiär för Barkedjan O’Learys och Carlsbergs nya koncept Beer Garden.
Det är O’Learys på Norrtull i Stockholm som är först ut med det nya konceptet. Undervåningen har inspirerats av amerikanska beer gardens och tanken är att skapa en utomhuskänsla med hjälp av bland annat långbord och bänkar blandat med rustika inslag som korrugerad plåt och armeringsjärn.
Där ska gästerna förutom att dricka öl och äta mat även kunna spela dart, pingis eller cornhole.
– Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck, säger Lars Höglin, på O’Learys i ett pressmeddelande.
– Detta nya koncept är något som vi verkligen tror passar både nya som gamla O’Learys-gäster och förhoppningsvis blir Beer Garden ett favoritställe för många kompisgäng och kollegor att hänga på framöver.
Även O’Learys leverantör Carlsberg är inblandad i projektet.
– Vi är väldigt glada att göra detta tillsammans med O’Learys och att vår gemensamma Beer Garden nu står färdig att ta emot gäster. Detta är ett nytt sätt för oss att jobba på och det känns riktigt kul att visa upp vårt varumärke i ett helt nytt sammanhang och samtidigt bidra till en grym lokal för folk att umgås och ha kul på, säger Minna Månsson, på Carlsberg Sverige.
– Vi ser också mycket fram emot att kunna använda lokalen för att bjuda in spännande dryckes-experter, anordna sportquiz, företagsevent och ölprovningar framöver.