Dead Guy Ale är ölet som firar 30 år i år. Nu skapas en tävling där det finns möjlighet att designa utseendet på jubileumsburken.
Rogue Ales startade sin verksamhet redan 1988 och två år senare presenterades för första gången ölet Dead Guy Ale. Ölet är en majbock på 6,8 procent som först bryggdes för en restaurang i Portland, men ölet blev väldigt uppskattad och har alltså nu överlevt i 30 år.
För att fira jubileet skapar Rogue Ales en tävling. Alla som vill får vara med och skapa sin designen för ölet, som redan från start hade en vågad design.
– Efter tre decennier är Dead Guy fortfarande ett av våra favoritöl. Även om förpackningen har utvecklats så är ölet det samma och det har överlevt alla år på ett bra sätt, säger Dharma Tamm på bryggeriet.
Den som vill tävla får fixa design på en vit burk och posta den i sociala media eller ladda upp den via tävlingens hemsida.
Förstapris i tävlingen är på 1500 dollar plus en resa till Portland. Här kan du läsa mer om tävlingen.