Pabst Brewing Company lägger ett nytt varsel. Sedan 2016 har antalet anställda minskat med 130 personer.
Det amerikanska företaget står bakom varumärken som Pabst Blue Ribbon, Old Milwaukee och Schlitz och har gjort nedskärningar i omgångar. Den senaste besparingen innebar att 70 tjänster försvann på företaget.
Totalt ska företaget skära ned på 15 procent av sina omkostnader.
Pabst står också bakom Small Town Brewery’s Not Your Father’s Root Beer, som åkt berg och dal-bana i försäljningen. När den lanserades 2016 sålde den för 100 miljoner dollar på bara sex månader. Men därefter har det gått sämre och under 2017 sjönk försäljningen med 42 procent.
– Den här förändringen handlar om att anpassa företaget för att ha en sund bemanning inför de kommande tre till fem åren, säger vd Simon Thorpe till sajten Brewbound.
Pabst är inte det enda stora ölföretaget som gör nedskärningar i USA. I september i fjol försvann 350 jobb från Anheuser Busch InBev, de flesta inom High End, där de tio uppköpta mindre bryggerierna samlats.