Coors Light vill att fler amerikaner ska adoptera hundar som blivit övergivna. 1000 personer får 100 dollar vardera för att täcka kostnaden för hunden.
Det är AB InBev som äger varumärket Coors Light och på det företaget skapas väldigt många olika kampanjer för att lyfta fram de olika ölen. Den här gången är det Coors Light som är avsändare när det gäller adoption av hundar.
De 1000 första som adopterar en hund får 100 dollar för att täcka kostnaderna för adoptionen. Kampanjen gäller i hela USA, utom i Kaliforninen,Louisiana, Pennsylvania, South Dakota, Texas, Virginia och West Virginia.
Kampanjen är kopplad till den amerikanska Valentines Day och adoptionen ska ha gjorts mellan 4 och 21 februari.
Maxgränsen är satt till en hund per hushåll.
Hundar och öl har den senaste tiden haft fler kopplingar, bland annat lät Floridabryggeriet Motorworks övergivna hundar pryda sina ölburkar, och det ledde till att åtminstone en bortsprungen hund kunde hitta hem till sin matte.
Nu återstår att se om alla 1000 utbetalningar kommer att behöva genomföras, förhoppningen är så klart att det blir så.