Carlsberg tackar för sig. I stället blir det Budweiser som blir nästa huvudsponsor för det engelska fotbollslandslaget.
I sommar går kontraktet mellan det engelska fotbollsförbundet FA och Carlsberg ut, och då har Carlsberg valt att gå vidare och i stället satsa mer på musikfestivaler. Nu är det klart att Budweiser tar över som sponsor och det är en rejäl satsning som görs, även om inga summor finns officiella.
– Det här är det största avtal som FA någonsin har ingått och det ger oss en möjlighet att investera i fotbollen på många olika sätt, säger Mark Bullingham till sajten The Morning Advertiser.
Vid landskamper på Wambley ska utbudet av öl och cider utökas och det ska finnas såväl globala som lokala öl från AB InBev, som är moderbolag till Budweiser.
FA kommer till stor del att använda pengarna för att satsa på ungdomar och på fotbollens gräsrotsnivåer.
– Vi är stolta över att allt överskott ska gå till att ta fram morgondagens Harry Kane eller Raheem Sterling, samt stötta olika projekt på gräsrotsnivå, säger Bullingham.