Med hjälp av Matt Damon och Super Bowl storsatsar Stella Artois. Kampanjen ska ge mer rent vatten i fattiga delar av världen.
AB InBev-ägda Stella Artois är ett öl som säljer massor över hela världen. Det ger förstås också resurser till att göra stora kampanjer. Så när man samarbetar i kampen för att få fram mer rent vatten i fattiga länder görs det ordentligt.
Ett samarbete har inletts med Water.org, som jobbar just med att få fram rent vatten i utsatta områden. En av grundarna till Water.org är kändisen Matt Damon, som också syns i en nystartad kampanj.
För varje tolv-pack med öl, eller för varje pint i en bar, skänks pengar till organisationen och målet är att få fram rent vatten till en miljon människor. Det finns också ett specialdesignat glas som går att köpa för att bidra till kampanjen.
För att verkligen nå ut kommer man även att ha reklam under Super Bowl, finalen i amerikansk fotboll. Det är världens mest sedda sport-event och lär skapa rejäl spridning för kampanjen.
Super Bowl avgörs i år 4 februari.